holmes..

God morgon alla glada!!

idag så är det storm här i nordmaling, jag hade tänkt ta en prommis men icket. Såg en film i stället. sherlock holmes blev det. Den är spännande faktiskt och ganska rolig också. fått skratta några gånger.  idag blir det bara chill dill hemma, skönt att bara göra det på söndagar. men.. ska nog lägga mig tidigt ändå, hockeyn är ju 06.00 i morgon, går ju ej att missa!! jag önskar er en fin söndag.  jag tänker tipsa om en svingod kladdkaka btw. En av mina favorier..:)

Recept Hallon och lakritskladdkaka

14 bitar
Tid 30 minuter och nedkylning

Ingredienser:
3 ägg
175 gr strösocker (ca 2,1 dl)
200 gr frysta hallon
190 gr kick(lakrits godis) (10 st) fint hackad
150 gr smör
135 gr vetemjöl (ca 2,25 dl)
1 krm salt


1. Rör i hop ägg, socker, kick och hallon. Tillsätt det smälta smöret och rör ned vetemjöl och salt.

2. Häll upp smeten i en smord och bröad rund form (ca 22 cm) med löstagbar botten.

3. Grädda 16-18 minuter i 200 graders ugn, kontrollera med sticka kakan ska vara kladdig i mitten. Kyl ned och servera med vaniljglass.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0